Friday, May 20, 2011

INTERNSHIP yang ohsem :)

Assalamualaikum :)

ok rasanye takde sape-sape perasan pun yang aku dah lama tak update belog kan. .ini sangat menyedihkanT_T

FM Production. . .bukan graphic company, tapi production house yang banyak produce documntary or program untuk ASTRO. . kat sini la aku akan meneruskan kehidupan Internship aku selama dua bulan akan datang bersama-sama dua lagi coursemate iaitu Faris & Aqilah dari 16.Mei lepas. maksudnya aku akan kembali berjauhan dengan family semula setelah beberapa minggu jadi anak manje kat rumah ^_^ teehee! . . .tapi tak kesahlah sebab aku kan kental serta kacak bergaya. boleh? hee

korang nak tau ape perkara yang paling aku teruja nak gembar-gemburkan kat korang? aku naik MOTOR weyh pegi office wkaka. . . ibu aku siap gelak guling-guling bila dengar aku nak naik motor pergi praktikal. ye lah sebelum ni kalau aku try bawak motor kat jalan yang lengang pun aku boleh nangis-nangis ketakutan rasa diri seperti telur dihujung tanduk ni kan pulak nak bawak kat tengah-tengah Shah Alam. ok fine -_-! . . .malas nak cerita lagi tentang ini. bosanlah nak cerita lain boleh?

first day praktikal, aku pakai baju kurung ehehe :) 


ini Aqilah a.l\k.a Kak Long


ini Faris.

. . .1st day datang office tunggu big bos & person incharge sebagai penyelia kami during the intern session ni which is encik Yusuf Yahya, big boss department Graphic FM Production. mase tengah tunggu tu aku tengok office lengang semacam je. Rupanya ramai pegi shooting kat pahang buat documnetary tentang FELDA dengan Mawi. akak kerani ofis ni iaitu kak Sue macam tak tau nak suruh kitorang buat ape sebab penyelia kitorang tak datang lagi jadi dia bagi satu idea paling best sampai aku rasa sayang kat kak Sue iaitu pergi MAKAN! (ceh si kurus tak sedar diri) 

Lepas makan kitorang masuk office balik. nak masuk pun kena guna access card -_-" . . kembali duduk kat meja masing-masing dan terus buat muka blur. kasihan. serius lame gila but then ade abang department IT datang cakap "weyh korang silalah surf internet. kat sini ade wifi. tengok youtube ke, layan fesbuk dulu ke. .bos korag tak sampai lagi. kitorang pun neves ni dah lame takde budak internship kat sini" . . .lol


so, macam ni la kehidupan kami hari-hari :) . .sebenarnya dah dapat task. kena design brochure untuk documentary yang pernah disiarkan kat ASTRO OASIS dulu iaitu Alexander Bukan Zulkarnain & Kembara Bumi Suci. these two FMP's product depa nak jual kat overseas. 23rd which is on monday kena present design kat Editor & after that staff production nak bawak kami pergi shooting dengan Mawi WORLD tu :) teehee. .


. . .  . . . . . . . . . .

so, hari ni dah hari jumaat ^^ esok cuti. seminggu dah intern kat FMP ni. one word, BEST! even kadang-kadang bosan sebab idea takde. ye la, as a designer kita kena keep on producing ideas tapi idea tu kadang-kadang takkan datang waktu kite perlukan dia. so most of the time bila aku takde idea nak buat design then kerja aku surf internet je la. . .research. . facebook. .ape-apelah.

ok lah all the cumels, kite dengan KakLong nak pegi tengok tv kat dining room sementara tunggu dak Faris balik dari solat jumaat then pegi lunch same-same.

. . till now, have a nice day guys! ai lebiyu & bubbye!

1 comment: